אודות שי שמיר

שמי שי, שי שמיר

בעדויות השונות תבחינו בוודאי במילה קוסם. אינני קוסם.
למדתי איך להקסים אנשים, אבל השינויים שהם עברו אינם מעשי קסם, אלא תהליך למידה המאפשר שינוי משמעותי במצבם האישי והבריאותי.
זו העבודה שלי, זה הייעוד שלי בחיים.
ומבחינה זו אני מגלה שיש סיבה טובה לשם שקיבלתי מהורי.

מזה 30 שנים שאני מלמד ומטפל, ולרבים שפגשו אותי בשיעורים בסדנאות או בטיפולים המפגש אתי היה מתנה לחיים.
שי לחיים.

איך בכלל הגעתי לזה

לא ידעתי שזה הכיוון. ממש לא.
למדתי בקבוצה של שיעורי פלדנקרייז. נהניתי מאד. לאחר כשנה התחלתי לקרוא ספר של ד”ר משה פלדנקרייז, ואחרי 20-30 עמודים עברה במוחי מחשבה מהירה וברורה: “יש כאן הבטחה לכמה עשרות שנים!” כלל לא חשבתי שאעסוק בכך, הייתי בן 24 אבל העתיד לבוא הוכיח שקלטתי אז משהו מאד חשוב, ולא נתתי לידיעה לחמוק מידי. למרות חוסר באמצעים באותן שנים (הייתי סטודנט שנה א’ לפילוסופיה וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית), נרשמתי ללימודים של 4 שנים להיות מוסמך כמורה ומטפל בשיטה. האמת? עד סוף הלימודים לא חשבתי שזה עומד להיות עיסוק עיקרי בחיי. רק בסוף הלימודים, בטיול הגדול שעשיתי בהודו, הבנתי ששאר התכניות והפרפרים שהיו לי בראש ובבטן אינם רלבנטיים. התחלתי ללמד פלדנקרייז.
היה לא קל, ההכנסה היתה זעומה, חילקתי עיתונים בשעה 4 בבוקר, השלמתי הכנסה בעבודות דחק, אבל ידעתי שזו הדרך.
אחרי כ 4 שנים קיבלתי פניה מקיבוץ מעגן מיכאל לבוא ולטפל בחברי הקיבוץ. קיבלתי חדר, מיטת פלדנקרייז חדשה ותחושה ששטיח אדום נפרש לפני. כך הרגשתי לכל אורך 16 שנים במעגן מיכאל. נתתי שם את המיטב שבי, למדתי המון, קיבלתי יחס מעולה ורכשתי ידע ונסיון שלא יסולאו מפז. ועל כך אני מודה מקרב לב.

החיכוך עם האנשים, האתגר לתת מענה, למצוא דרכים חדשות, איפשר לי לאט לאט, אך באופן עקבי, לפתח מענה למגוון רחב של בעיות בריאותיות. לפתח ממש מתודה משלי כיצד
להוות מתנה למי שבחר/ה לפגוש אותי.

שי שמיר - לומד מהשטח, בשטח

במהלך השנים לימדתי כמעט כל בוקר שיעורי פלדנקרייז במגוון מקומות . כמו כן, מדי יום שישי הראשון בחודש נהגתי לאתגר את עצמי ולהעביר סדנה חדשה, יצרתי סדרת סדנאות מקוריות. היה לי אתגר מתמשך לפתח מדי חודש רעיון חדש, הסתכלות מזווית שונה על עניינים תנועתיים שונים, בעיות בריאותיות ושאלות שעלו מהקהל, שהגיע לשיעורי פלדנקרייז ולסדנאות.
כמעט ולא הלכתי להשתלמויות או לסדנאות. אני לומד בשטח, אני לומד מהשטח, בשיעורים, בטיפולים. והחיכוך, האתגר לתת מענה, למצוא דרכים חדשות, איפשר לי לאט לאט, אך באופן עקבי, לפתח מענה למגוון רחב של בעיות בריאותיות. לפתח ממש מתודה משלי כיצד להוות מתנה למי שבחר/ה לפגוש אותי.

ואלו הם חיי.
המקצועיים.

שי שמיר - חיים פרטיים

אני נשוי ואבא פעיל לבן ובת.
התמזל מזלי ואני נשוי לאשה מדהימה, ואנחנו מגדלים שני ילדים.
שלושתם המתנה הגדולה של חיי.
וחוץ מזה מה אני אוהב? לקרוא, לשחות, לתרגל צ’י גונג, לצאת עם הכלב לשוטט כשאני יחף בגבעות סביב הבית בגבעת עדה, ולהתעורר משנ”צ ביום שישי כשנגמר השבוע, לשכב בערסל בגינה ולפתור תשבץ הגיון!

שי שמיר - תמונת פרופיל

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

דילוג לתוכן